טיול לצפון יוון

גן עדן אמיתי

שעתיים מארצנו הקטנטונת נחשף התייר הישראלי לחבל ארץ מדהים הנשלט בארבעה צבעים קסומים:

כחול חזק של אגמים וים, ירוק חזק של יערות עד ענקיים, אדום של גגות רעפים ופרחי גרניום ואפור של גגות צפחה.

את התמונה הפסטורלית הקסומה הזו משלימים בתי אבן מצוירים , טברנות עם גפנים ובוגונויליות ודרכים מפותלות

הצופנות בכל פינה מראות פנורמיים מופלאים.

אם תגיעו כמונו שלא בעונה ( עד מאי ומספטמבר) תוכלו להינות ממלונות ביתיים, אנשים ידידותיים והכי חשוב

אוכל מזין וטעים.

טיפים חשובים:

1. בסוף עונה או טרום עונה המחירים צונחים לחצי, כמות התיירים קטנה, וכולם מחכים רק לכם.

2. מלונות קטנים וביתיים מומלצים, היחס אישי משפחתי המחירים בין 35-50 יורו כולל ארוחת בוקר.

3. מסעדות קטנות וטברנות בסמטאות הערים מכניסות לאווירה מיוחדת.

4. חובה להזמין טיסה מספר חודשים מראש, המחירים קופצים במאות אחוזים.

5. חובה!! לא להזמין מלונות מראש על מנת לאפשר שינויים בטיול בהתאם לרצונכם.

באתר BOOKING.COM אפשר למצוא היצע של מאות מלונות מכל המחירים עם המלצות, ולהזמין מהיום למחר.

טיפ אישי !! חלק חשוב מהטיול ליון הם הטברנות המדהימות שממוקמות במקומות מדהימים וצופות על נוף או פינות קסומות.

לממעיטים בכמויות האוכל – כדאי לחלק את הארוחה היומית למספר מנות, ובכל מקום קסום לשבת ולאכול משהו,

תוך ספיגת האווירה והנוף.התוצאה למי שלא עושה זאת תוספת של מספר ק"ג.

האוכל היוני די פשוט , טבול בשמן אבל ט ע י ם ם ם ם ם ם ם. במיוחד המוסקה!!

התנצלות! הפועל קסם מופיע הרבה ביומן מסע אבל זו ההרגשה לכל אורך הדרך.

1. ת"א אתונה

טיסה קצרה , וקבלת רכב משודרג ו GPS מעצבן ואנחנו בדרך.

בעצת חברים התחלנו את הטיול בעיר דיאקופטו. יותר נכון עיירונת נחמדה על שפת אגם קורינטוס.

הדרך מאתונה לוקחת שעתיים, בנוף מקסים. מצאנו דירה קטנה וחמודה ALKISITIS טל. .2691043650-1-2

ובאותו רחוב מסעדת דגים טעימה על שפת האגם עם סלטים, סזיקי, ודג טוב.

2. דיאקופטו – קלברטה – מטאורה

בשנים 1889 הונחה מסילת רכבת צרה כדי לשנע עפרות מאזור קלבריטה , 22 ק"מ של מסילה מהם 6 ק"מ תלולים יותר.

המסילה עוברת דרך 14 מנהרות וחוצה גשרים רבים מעל ערוץ וואיקוס. נסענו עם הרכבת שעולה מדיאקופטו לקלבריטה ובחזרה.

למעוניינים אפשר להישאר בקלבריטה ,ולעשות טיולים רגליים בסביבה ,ולחזור ברכבת הבאה.

בתום המסע המקסים ואחרי ארוחת בוקר טעימה המשכנו לכיוון מטאורה,

שמונה שעות נסיעה בדרך מקסימה ומפותלת עם כפרים מקסימים, צמחיה והרבה מים.

הגענו בערב לעיר "קאלמבקה",  הפתח של איזור המטאורה וצמוד לה כפר "קסטראקי".

מצאנו מלון חמוד , ARCHONTIKO MESOHORI טל. 24320 77125  , 35 יורו כולל ארוחת בוקר ואינטרנט. יושב מתחת לצוקי המטאורה,

עם שינה בחלון פתוח אפשר להתעורר עם נוף מדהים של הצוקים.

יש במקום הרבה מלונות וחדרים. ארוחה משובחת במסעדה restorant meteora מומלץ!!

IMG_5961IMG_5958IMG_5980

3. מטאורה

איזור ה"מטאורה " מתאפיין בעמודי סלע ענקיים יוצאי דופן מאבן חול – פרוש השם "סלעים תלויים".

העמודים מתנשאים לגובה רב ועליהם נבנו מנזרים , מקומות די הזויים אבל מקסימים.כיום נשארו ששה מנזרים נגישים וציוריים.

אפשר לטייל רגלית בין המנזרים. חובה לבוש צנוע.  רוב המבקרים מגיעים למנזר הגדול "מגאלו מטאורון" הגדול והגבוה במנזרים.

אחרי עליה של מאות מדרגות מסיירים בחדרים המציגים את שגרת חיי הנזירים ונוף מקסים.  כלי עבודה, כלי אוכל, חביות יין ועוד.

בנוסף אפשר לנסוע עם הרכב לפסגות נוספות סביב ולהשקיף על שאר המנזרים. לבעלי כושר ורצון אפשר לבקר רגלית גם במנזרים האחרים.

מתחת למנזרים העיירה קלאמבקה הנחשבת לפתח הכניסה למטאורה.

לאחר סיור מקיף ומהנה באזור המשכנו מערבה לחבל זגוריה פירוש שמו " מעבר להרים".

החבל נחשב לאחד האזורים היפים ביותר באירופה, מורדות הרים מיוערות, כפרים מקסימים  גשרים, נחלים, ועוד.

התחלנו בביקור בעיירה הוולאכית "מצובו" –חובה!!  מקום אוטנטי ומקסים עם לבוש רומני מסורתי.

נחשב ליפה בכפרי רכס פינאדוס, הכפר נטוע על צלע הר עם חנויות לתיירים . התושבים מתמחים בהכנת גבינות .

יואב ואני קנינו גבינות,  נקניקים ובגט וחגגנו מתחת לעץ הדולב הענק המצל במרכז הכפר.

עוד במקום "בית טוסיציה" אחוזה שהפכה למוזיאון. ( שלצערנו סגורה בצהריים).

הערה חשובה !! ברוב המקומות רוב הדברים סגורים בצהריים.  עוד מהתמחויות תושבי העיר- עבודות עץ ומסיכה ועד רהוט מיוחד.

לאחר סיורים ברחבי העיר המשכנו לכיוון יואנינה. לטעמי העיר די משעממת למרות מיקומה המקסים לחוף אגם פאמבוטיס.

טיילנו ברגל לאורך הטיילת של העיר היושבת על שפת האגם,ומדהימה עם תפאורה של שדרת עצי דולב ענקיים,

המשכנו לעיר העתיקה, שיחסית היא די קטנה מוקפת חומות, בתים המקושטים בשלל צבעים, בית כנסת, רחוב היהודים ועוד..

החלק המעניין ביואנינה "פרוריון, רובע ביזנטי מבודד על חצי אי באגם, אפשר להפליג מיואנינה לאי ניסאקי לארוחת ערב או סתם לסיור. אנחנו ויתרנו.

לאורך הטיילת טברנות ברצף המתמחות בצלופחים ורגלי צפרדעים .

לאוהבי מוזיאונים :מוזיאון ביזנטי, מוזיאון עירוני , מוזיאון לארכיאולוגיה ולפולקלור.

אנחנו הסתפקנו בסיור בעיר העתיקה,בארוחה מעולה על שפת האגם וטיול רגלי מקסים בלילה.

4. יואנינה- אגונמיצה- קורפו

את יום המחרת התחלנו בביקור במערת נטיפים מיוחדת בעיר פארמה הסמוכה. המערה משתרעת על שטח של אלף שבע מאות מטר עם זקיפים דמויי תחרות,

ומנורות קריסטל . במערה עשרות מדרגות אבל שווה את המאמץ.

לסיום הסיור 160 מדרגות ליציאה.

בתום הסיור נסענו לאיגונמציה , ומשם במעבורת לקורפו. המעבר לקח שעתיים.

מצאנו מלון קטן עם בעלים סימפטי – 30 יורו כולל ארוחת בוקר, טל. LE MIRAGE HOTEK 2661072027

ליד המלון מספר מסעדות קטנות וחנויות תיירים .

5. האי קורפו

הסיור באי קורפו היה מתוכנן, אבל אין בעיות בהתארגנות, לוקחים מפה ויוצאים לדרך.

התחלנו את היום בסיור מקיף של האי. נסענו לאורך החוף, כשבשלב מסוים התחלנו לטפס אל תוך ההרים.

עברנו דרך דימטריוס הקדוש המהווה נקודת תצפית מהממת.

נסענו ל"פיני" בקצה הדרומי – סיור נחמד בעירה, המשכנו בדרכים קסומות ומפותלות , ביקרנו בכפרים קטנים, והתלהבנו מהנוף וכל מה שנקרה בדרכנו.

הגענו ל"פאלוקסטריצה "– המקום , המדהים, הציורי גן עדן עלי אדמות.

בין כל המפרצים והחופים המדהימים הוא מהווה פינה קסומה היושבת בין צוקים עם  הים הכחול ירוק והמים בשקיפות בלתי מובנת,

עם יכטות וספינות סביב ובית קפה ומוסיקה.

במקום הציבו דק ועליו מיטות שיזוף, שמשיות, שולחנות קטנים עם כסאות ….מושלם.
התכנון -שהייה במקום למחרת ליום של כייף.

המשכנו ל"מנזר פאלוקסטריצה" , עליה מפותלת עם נוף מדהים, ובמקום נקודות תצפית שרק התמונות יכולות במעט להעביר את המראות.

המנזר עצמו נעים ומסודר.

משם למצודת "אנגלו קסטר"- עליה תלולה וגבוהה למבצר עם עשרות מדרגות, אבל!! מי שאוכל כל השבוע צריך להתאמץ להוריד קלוריות.

ולמעלה במצודה ביקור מעניין עם נוף יפה.

עוד מקום קסום שעצרנו בעיירונת פלאקאס PINK PANTER,

מצלע הר מיוערת בנו טברנה מקסימה המשקיפה על המפרצים והנוף,  אז אפשר לא לעצור ולאכול ???? לא!!

המשכנו לסייר עד שעות אחה"צ המאוחרות. חזרנו למלון וכרגיל ארוחת ערב באחת המסעדות.

6.       בבוקר נסענו לחוף המקסים בדרכים הצרות עם העצים הענקיים שיוצרים מעין מנהרות מדהימות.

העברנו בפאלוקסטריצה מספר שעות במנוחה, קריאת ספרים ויואב גם ברחצה במים המדהימים והקרים.

אחה"צ נסענו לבקר בארמון אורכיליון של המלכה סיסי אשתו של פרנץ יוזף. נחמד,

בשעות הערב נסענו לעיר קורפו , ביקרנו במבצר העיר החולש על הנמל והחופים,

וטיילנו בעיר העתיקה , מסתבר שבקורפו כל העיר זקן וטף יוצאים למרכז בשעות הערב.

עשרות מסעדות ובתי קפה היו מפוצצים באנשים , אווירת יום העצמאות במובן החיובי.

7 .   היום בחרנו לסייר בחוף המזרחי צפוני של האי קורפו. נסענו לאורך החוף וצפינו בעשרות חופי רחצה מפתים,

בהמשך מצאנו חוף מקסים באחד המפרצים, מסודר עם כסאות ושמשיות.

למעוניינים יש במקום מסעדה ושירותים. העברנו מספר שעות בקריאה , שמיעת מוסיקה ומנוחה.

בשעות אחה"צ חזרנו לקורפו העיר, ועברנו עם מעבורת לאיגונמציה.

במעלה ההר מצאנו מלון חמוד, פשוט ונקי, 2665021503WWW.PARADOSIHOTEl

היינו לבד במלון וזכינו בערב לאכול ארוחה פרטית ביתית וטעימה. ואפילו לקבל צנצנת זיתים עבודת הבית.

8. אגונימציה , קיפי – מונודנדרי

אחרי ארוחת בוקר ביתית טעימה נסענו לקיפי, עוד אחד מהכפרים המדהימים של חבל זגוריה. שני גשרים יפים במיוחד ניצבים משני צדי הכפר והאזור יחסית הומה תיירים.
עצרנו בגשרים היפים ויואב כדרכו בדק אותם מעל, מתחת ומהצד.

המשכנו לכפר צפלובו , כפר מקסים עם בתים אפורים וגגות צפחה אפורות.

במרכזו של הכפר עץ דולב ענק שמתחתיו אפשר לאכלס את כל תושבי הכפר.

עוד במקום כנסיה מיוחדת עם ציורי קיר יפים. מומלץ!

המשכנו דרך גשר גאליקריקו עם שלש הקשתות המפורסם בין כל הגשרים, ומשם בדרך המתפתלת לאורך ערוץ נחל גועש והגשרים המקסימים.

היעד הבא מונודנדרי – הכפר היפה ביותר בזגוריה, שילוב מדהים של אבן אפורה עם גגות מאבן ציפחה.

9 ק"מ מהכפר הגענו לאיזור הנקרא יער האבן שילוב מדהים של גושי צפחה וצמחיה.

מיד לאחריו נקודת תצפית הצופה על קניון הויקוס שנקראת " מרפסת ויקוס". קניון ויקוס נחשב לקניון העמוק והצר ביותר באירופה.

חזרנו לכפר ושכרנו חדר מקסים במלון שהיה משופע בישראלים .

והמשכנו לטייל בשביל משולט למנזר אגיה פרסקווי הבנוי על צלע הקניון. כל הדרך מרוצפת באבני ציפחה ושפע צמחיה.

אכלנו במסעדה "זאראקדס" – אוכל טעים ומרפסת המשקיפה על הנוף.

9. מונדונדרי – קסטוריה

באזור זגוריה עובר ערוץ ויקוס מהמרשימים ביותר ביוון. קירות תלולים מאבן גיר המתנשאים לגובה של 915 מ'.

הערוץ חותך את הפארק הלאומי ויקוס אאוס .

למטיבי הלכת מוצע מסלול הליכה לאורך הערוץ במקומות שונים, עד 6 שעות הליכה. לא קל!!

אנחנו הסתפקנו בביקור בכפר ויקוס ובירידה לקניון בנקודה לא גבוהה יחסית ( כ3/4 שעה ירידה,ו 3/4 שעה עליה )

הדרך מקסימה ומתפתלת עד לבריכות בצבעי ירוק כחול בערוץ עצמו.

הנקודה הבאה בטיול פפינגו, ישנם שני כפרים מיקרו פפינגו ומגאלו פפינגו.

לחרוצים אפשר לעשות טרק בין שני הכפרים.

בדרך סיירנו בבריכות מדהימות מתחת לגשרים מוצלים בעצי ענק עם פריחה בצבעים שונים ( בעקבות תקופת הסתיו) וכרגיל חזינו בנוף המדהים.

פפינגו - כפר קטן ,הסתובבנו בסמטאות, ומיד לאחריו ירדנו לשורת בריכות נוספת  התחומה בקירות אבן חצובות בצורה מסותת . מדהים!!

לאחר השתכשכות קלה במים הקרים המשכנו לעיר הבאה קסטוריה.

מצאנו מלון על שפת הטיילת המקסימה, עשינו טיול לרגלי לאורך הטיילת המתמשכת וסיימנו ומסעדה טובה. מה צריך עוד הבן אדם??

10. קסטוריה אדסה – סלוניקי

העיר קסטוריה יושבת על שפת אגם קסטוריה היפיפה . העיר התפרסמה בעבודות הפרוונות שלה, ועד היום יש במקום שפע חנויות עם מעילי פרווה.

עוד במקום בתי אחוזה שהשתמרו מהמאות ה 17-18 עם חצרות פנימיות ושלש קומות. האחוזות משמשות כמוזיאון והשתמרו כפי שהן.

את ביקורנו התחלנו במוזיאון לפולקלור של העיר השוכן בבית האחוזה אבאזי ,

נבנה במאה ה 15 ושמש למגורים עד 1972 , החדרים נשארו כפי שהם ואפשר להתרשם כיצד האנשים חיו במקום , מומלץ!!

בהמשך ערכנו בסיור מקיף סביב העיר , בדרך צרה סביב האגם. מכונית אחת בלבד יכולה לעבור והדרך מוצלת על ידי עצי ענק שענפיהם יוצרות מעין מנהרה.

בדרך עצרנו בכנסיה קסומה עם ציורי קיר, בהמשך עלינו בדרכים צרות ומפותלות לנקודות תצפית גבוהות וכנסיות יפיפיות נוספות. הנוף הנשקף מכל פינה ,מדהים.

לאחר מספר שעות נסענו לאדסה – עיירת אשדי מים ומפלים שממנה ניתכים מפלי מים רבים אל העמק הפורה למרגלותיה,

סיירנו במפל הגבוה ביותר קאראנוס , 24 מטר, מאחוריו מסתתרת מערה, ומסביבו מפלים גינות ופארק יפיפה.

אפשר גם לבקר בבירת היין של יוון נאוסה שבאחד היקבים אפשר ולטעום יין.

לאחר סיורים בכל האיזור המשכנו לסלוניקי. ישנו במלון קטן בלב העיר , מרחק הליכה מהמרכז.

התחלנו את הסיור במגדל הלבן, אחד מסמלי העיר, סיירנו בסמטאות הצרות והיפות היוצאות מכיכר אריסטוטליס.

אלפי אנשים מבלים בבתי הקפה ובמסעדות, ונגני בוזוקי מנעימים במסעדות וברחובות.

11. סלוניקי – חלדיקיקי

סלוניקי  עיר נמל תוססת , יום סיור בעיר די והותר – התחלנו במדרחוב אריסטוטליס  שממנו יוצאים שווקים קטנים וסמטאות קטנות ומקסימות עם מסעדות.

כנסית איוס דימיטריוס  הגדולה ביותר ביון, מגדל הדמים ונמל האוניות מפורסם,

קשת וברוטונדה שנבנו ע"י הקיסר הרומי, שרידי אתרים ביזנטים,  כנסית  אנה סופיה, רובע היהודים, שוק אוטנטי, כיכר אריסטוטליס היפה.

מוזיאון לזכר יהדות סלוניקי -מרשים בתמונות ובמזכרות שנשארו – מומלץ!

עוד מקום שדרת קניות ( לא חובה). אבך כן חובה לטעום את הסופלקי – השאוורמה הטעימה שלהם.

סיירנו בעיר עד אחה"צ והמשכנו לחצי האי חלדיקיקי.

חצי האי בנוי משלוש לשונות יבשה הנכנסות לים. בחרנו לנסוע ללשונית האמצעית הנקראת סיטוניה.

מצאנו מלון נחמד על חוף הים, כמו באגדות.הספקנו להתענג קצת על השלוה בחוף הים,  סגרנו בארוחת ערב מדהימה וטעימה במסעדה של השכנים.

בתקופה זו של השנה רוב המלונות באי כבר סגורים.

12. חלדיקיקי – חצי האי פליון

ממזרח לסלוניקי חופים מרהיבים- אחת מהפינות היפות ביותר.

שלוש לשונות יבשה לתוך הים האיגאי, מפרצים ועיירות צבעוניות , חופים מדהימים .

אצבע מערבית קסנדרה , חולות זהובים , איזור חקלאי וחורשות ,הרבה מקומות נופש. כביש קטן מקיף את כל האצבע.

אצבע מרכזית סיטוניה, היפה מבין שלושת הלשונות ,מפרצים בצבע תורכיז משגע, יערות אורנים גולשים עד המים ,פינות קסומות של נוף פראי ,

חופים מבודדים. כבישים זעירים גולשים בין היערות לים.

אתוס –מנזרים, כניסה לגברים.

אנחנו ישנו כאמור בסיטוניה, ולמחרת נסענו לאתוס על מנת לקחת ספינה לשוט מול המנזרים ,

לצערינו הגענו ב 11 והספינה יצאה ב 10.30. צריך לשים לב לשעה !!

ישבנו בטברנה מקסימה על חוף הים וחיכינו אולי תצא ספינה לסיור נוסף אבל לצערנו בעונה הזו אין מספיק תיירים והסיור השני בוטל .

למי שמעוניין חשוב להגיע עד 10.30.

המלצה: עיירת חוף תוססת אוראנופולס.

בשעות אחה"צ המוקדמות המשכנו לחצי האי פליון. סה"כ 4.5 שעות נסיעה מצאנו חדר מרווח באחד הבתים על שפת הים .

13. חצי האי פליון

מפריד בין מפרץ פאגאסיטיקוס לבין הים האיגאי.

רכס מיוער משובץ בכפרים יפיפיים איזור ערמונים ותפוחי עץ.  נסיעה ועצירות בכפרים, מצוקיו המזרחיים נשברים בדרמטיות אל הים האיגאי.

בעיקרון אפשר לצאת לטיול מעגלי של יום במכונית בין הכפרים בפיליון.

עם בוקר התחלנו לנסוע לאורך החוף, כל הדרך מפרצים מדהימים וחופי רחצה צרים.

כפרים קטנים שיורדים אל הים, יערות ושפע טברנות נסענו עד הנקודה הכי דרומית שנקראת טריקרי ( למעוניינים אפשר להפליג משם בסירה לאי קטן ממול).

כפר מבודד המשקיף על נמל דייגים קטן ללא חופי רחצה ומלונות. יפה לטייל ולהמשיך.

המשכנו לצד השני לעיירה שנקראת פלאטניאס – עיירה האהובה על תיירים יוונים בזכות חופי הרחצה היפים, תחבורת סירות לוולוס , והטברנות.

מצאנו מלון חמוד – כרגיל היינו לבד – בעל המלון הזמין את יואב לאוזו ומזטים של הבית. בהחלט הרגשה ביתית .

HOTEL APARTMENTS DES ROSES , טל. 2412971268

הלכנו לטייל לאורך החופים הקסומים עם הגלים המתנפצים והסלעים הפסטורלים. מקום מומלץ למי שרוצה התנתקות ושכחה מהעולם הגדול.

קינחנו את היום במסעדה חמודה מול הים עם סרטנים ממולאים , ושניצלים.

בלילה עשינו סיור לילי לראות את החופים לאור ירח. מומלץ.

14-15 איוס יואנינס

לאחר שטעמנו את טעמם של החופים המדהימים הצפנו לכיון איוס יואנינס. אחד מחופי הרחצה הפופולרים ביותר בחצי האי.

עברנו דרך צאנגרדה כפר מקסים עם עץ הדולב המסורתי.

והגענו למלון קטן משפחתי, SOFOKLES HOTEL טל. 00302426031230, עם מרפסת גדולה בכניסה מכוסה בגפנים ובוגונויליות,

ממול המלון בחציית כביש קטן חוף רחצה מסודר עם מטות שזוף ושמשיות.

והים, כרגיל עם צבעי הכחול טורקיז ירוק לא מאפשר להוריד את העיניים מהמחזה המענג.

בתכנון הראשוני חשבנו להיות במקום לילה אחד, אבל מהר מאוד הבנו שלא כדאי לזוז במשך יומיים.

הסתפקנו ברביצה רבת שעות בחוף הים, מחסלים ספרי קריאה, ובורקסים. ( כן כן גם להם יש בורקסים טעימים ).

בערב אכלנו במסעדה חמודה את מיטב מאכלי יון, סלט יוני, סיזיקי, מוסקה, תבשיל נקניקיות, קלמרי מטוגן ועוד.

אחה"צ השתדלנו לצעוד קצת בחוף , או בכביש העולה מעל העיירה ונותן נקודות תצפית מדהימות על השילוב המנצח של

הבתים , החופים והים. לאוהבי הטרקים אפשר בהחלט לעשות טיולים באיזור.

מקומות נוספים לביקור באי: כפר טובל בחורש מקרינצה – המרפסת של פליון.

במקום מתמחים בריבות שאפשר לקנות בחצרות הבתים. בנוסף יערות של ערמונים ומטעי תפוחים.

מילס – כפר הררי עם מוזיאון לפולקלור וכנסיה עטורת ציורי קיר ,

ויזציה עיר הנמל וולוס , טיילת יפה של העיר

16. דלפי אתונה

בצער רב נפרדנו מהחופים הקסומים ונסענו לאתונה. בדרך עברנו דרך דלפי שהתפרסמה כמקום מושבו של אפולו.

אנשים מכל רחבי העולם העתיק הגיעו למקום להיוועץ באל לפני קבלת החלטות גורליות.

האתר יפה ומרשים, והעתיקות ( למי שלא מכור על עתיקות )מזכירות עתיקות במקומות דומים. מומלץ רק למי שבאמת מתעניין בעתיקות.

(אפשרות לנסוע גם למנזר אוסיוס לוקאס המקסים).

אנחנו המשכנו לאתונה. הזמנו מלון עסקים נחמד. ויצאנו לסרוק את העיר.

סיירנו במרכז העיר ברובע הפלאקה, במדרחוב הגדול עם שלל חנויות האופנה, ובסמטאות המקסימות עם המסעדות הקטנות ונגני הבוזוקי.

הנסיעה בעיר ברכבת תחתית , מהיר ונוח.

17 . אתונה

אתונה לדעתנו לא מפתה יותר מידי,( במיוחד למי שכבר ביקר בה). יצאנו לקראת הצהרים מהמלון , טיילנו ועשינו מעט קניות במרכז.

לקחנו את האוטובוס האדום ועשינו סיור של שעה וחצי בעיר.

מאחר ויואב ואני היינו כבר בעבר בכל אתרי העיר הסתפקנו בתזכורת ממרומי גגו של האוטובוס.

למי שלא היה באתונה זו הדרך הטובה ביותר לראות את העיר. האוטובוס עוצר בכניסה לכל המקומות המיוחדים , אפשר לרדת ולעלות במשך 24 שעות.

עברנו בבניין הפרלמנט, כיכר סינטגמה, כיכר אומוניה, אצטדיון השיש האולימפי ,

אקרופוליס, מקדש זאוס,גבעת מצודת פלאמידיס ועוד.

לאחר הסיור קינחנו בסעודת פרידה ונסענו לשדה.